Vastgoedadviseur (Assetmanager) voor Gemeente Dordrecht (VERVULD)

Als Assetmanager ligt jouw uitdaging op het door ontwikkelen en verder  implementeren van assetmanagement, denk hierbij aan het optimaliseren van ons assetsysteem.

In jouw werk adviseer je naast het management ook de rest van de gemeente bij de voorbereiding, ontwikkeling, implementatie, uitvoering en evaluatie van (duurzaam) vastgoedbeleid. Je vertaalt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Vastgoed in mogelijkheden voor verbeteringen voor het hele portfolio en haar organisatie.

Binnen de vastgoedorganisatie ben je adviseur van het management, bestuur en vraagbaak en informatiepunt voor de beleidsvragen. Jij adviseert over de kaders en het beleid. Ook adviseer je de gebouwbeheerder over hoe ze deze kaders implementeren in de reguliere vastgoed processen. Jouw focus is op een duurzaam en toekomstbestendig portefeuillemanagement.

Dat is nog niet alles, want als Assetmanager werk je concreet aan het:

  • Sturen op strategisch, tactische wijze op de realisatie van de politiek-bestuurlijke doelstellingen met betrekking tot vastgoed
  • In goede banen leiden van complexe vastgoed projecten en –casussen met politieke gevoeligheid en heb je een rol bij nieuw- en verbouw.
  • Initiëren van samenwerking met partijen, zoals andere gemeenten, provincie, grote makelaars en beheersorganisaties die van toegevoegde waarde zijn voor de versterking van het vastgoedbeleid.
  • Adviseren over en (mede) ontwikkelen van het beleid ten aanzien van de gemeentelijke vastgoedportefeuille en monitoren en evalueren van de effectiviteit van de uitvoering.
  • Ontwikkelen van kaders voor huisvesting van gemeentelijke en bestuurlijk gelieerde organisaties en maatschappelijke doelgroepen.
  • Adviseren over de optimale inzet van gemeentelijke gebouwen en daaraan verbonden acties.
  • Bouwen en onderhouden van een stevig en relevant netwerk op gemeentelijk, lokaal en regionaal niveau.
  • Vertegenwoordigen van de gemeente in externe overlegverbanden.
  • Voorbereiden van vastgoedtransacties (koop, verkoop, aanhuur en verhuur) en zorgdragen zorg voor de volledige (administratieve) afwikkeling hiervan.
  • Bijhouden van de ontwikkelingen op het gebied van assetmanagement.
  • Leveren van een bijdrage aan kennisontwikkeling en –overdracht binnen het vakteam en aan de integraliteit binnen de sector.
  • Monitoren en sturen op het financiële resultaat van de vastgoedportefeuille
  • In kaart brengen van en adviseren op algemene beleidsvragen voor ons maatschappelijk vastgoed. Ambtelijk begeleiden van de bestuurlijk/politiek besluitvorming over de invulling van een beleidsvraag.
  • Coördineren van het in beheer nemen van panden en de evaluatie van de uitvoering van huisvestingsplannen.

Wat neem je mee?

Jij bent in staat om op verschillende niveaus te communiceren, waarbij je open staat voor meningen en bijdragen van anderen en kunt buiten de gebaande paden denken. Vanuit jouw visie op, en kennis van, het vakgebied ben jij in staat om door middel van innovatieve ideeën, heldere plannen, uitvoerbare voorstellen en scherpe berekeningen (MIP) een actieve bijdrage te leveren aan onze doorontwikkeling op vastgoedgebied. Je bent een goed onderhandelaar met commercieel en financieel inzicht. Je bent je bewust van jouw voorbeeldrol naar anderen binnen het team en daarbuiten.

 

Hiernaast beschik jij over:

  • HBO+/WO werk- en denkniveau in dit vakgebied.
  • Uitstekende politiek- bestuurlijke antenne
  • ruime ervaring in gelijksoortige functie.
  • ervaring met vastgoedexploitaties en beheer.

 

Waar kom je te werken?

Je werkt binnen het kernteam Vastgoed, Onderwijshuisvesting en Wijkaccommodaties in het cluster Publieksaccommodaties. Dit kernteam is verantwoordelijk voor het behalen van een optimaal maatschappelijk rendement voor de gemeentelijke vastgoed portefeuille. Zij adviseert over de aanschaf, inzet, beheer en verkoop van gemeentelijk vastgoed, is verantwoordelijk voor het behouden van de kwaliteit van het vastgoed en levert een vakinhoudelijke bijdrage in multidisciplinaire teams, vanuit het brede belang van de stad.

Het team vervult een centrale rol in de organisatie voor alle vastgoedvraagstukken. De samenwerking met de collega's in de andere clusters en met de externe partners is daarom een belangrijk uitgangspunt.

Wie zijn wij?

Dordrecht. Niet zomaar een stad. Een eiland. Een stad met verborgen kwaliteiten. Een stad waar bijzondere dingen gebeuren. Maar waarover Dordtenaren niet opscheppen. Een stad waarvoor je moeite moet doen. Om te zien wat er is en te weten wat er allemaal kan. Voor wie dat ziet en voor wie dat weet, is Dordrecht een inspirerende stad.

Onze organisatie heeft zich ten doel gesteld om meer van buiten naar binnen te werken. Meer verbinding met de buitenwereld aan te gaan en meer gericht te zijn op resultaten die het verschil maken. Daarnaast pakken wij vraagstukken meer integraal aan.

Wat bieden wij je?

Jouw werk is meer dan alleen een salaris. Daar zetten wij graag (al)vast goede arbeidsvoorwaarden tegenover:

  • in eerste instantie een dienstverband voor één jaar voor 36 uur per week. Bevalt het van beide kanten? Dan bieden we je daarna een vast dienstverband aan.
  • een salaris van maximaal € 5.169,- (salarisschaal 11 cao gemeenten) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring.
  • mooie, complexe en afwisselende werkzaamheden en een plek in een collegiaal, divers team waarbinnen iedereen zijn identiteit en eigenheid behoudt.
  • een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw IKB budget (inclusief vakantietoelage en eindejaarsuitkering) besteedt.
  • opbouw keuzepensioen via ABP.
  • een tegemoetkoming voor gemaakte reiskosten en de mogelijkheid tot flexibel werken.

Wij investeren in opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers. Wij zorgen er samen met jou voor dat jouw talent optimaal benut wordt, zodat je het beste uit jezelf gaat halen!

Voormolen Recruitment is de exclusieve Werving & Selectie partner met betrekking tot deze vacature. Voor meer informatie en/of eventuele vragen kan je contact opnemen met Arnoud Voormolen via 06 22 81 19 43 (ook WhatsApp). Het direct solliciteren is natuurlijk ook prima. Dit kan met het insturen van je CV en motivatie via info@voormolenrecruitment.nl of via www.voormolenrecruitment.nl/contact/   

 

SOLLICITEREN OP DEZE FUNCTIE